Tuesday, January 25, 2011

...langkah tercipta...

بسم الله الرحمن الرحيم

Dear blog...
Walaupun hari ni sangat-sangat la busy nya, tapi hati ni nak wrote jugak s0mething...dah lama xjengah kau kan blog...

Blog,
Hidupku semenjak dua menjak ni terlalu diuji...andai tak kuat,aku bisa rebah, tersungkur...dan insan sekeliling banyak main peranan untuk ku tetap berpaut pada jalanNya... “ya Allah, tetapkan hatiku pada jalanMu...”

Dan Dr.k jugak terlalu banyak menguji, budak-budak sains kimia masing-masing dah tak berapa betul dek tugasan yang diberinya...dan bagiku yang penuh ujian ni, jadi runsing...

Dan bila dengar lagu ya Allah dendangan wali band, memang Terengganu ni sangat banjir la...bila hati gundah, gelisah dan dengar lagu ni, hati jadi sangat sensitive...bergetar bila seru nama Allah...

(Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah) 2X

Ya Allah jangan Kau coba aku
Melebihi batas mampu dan sanggupku
Ya Allah bila memang Kau coba
Aku percaya Kau sayang padaku

Aku memang percaya Kau sayang padaku,ya Allah...dan bila macam ni, memang akan dekatkan diri denganMu...subhanallah ya Allah...andai dosaku yang lalu belum terampun, ampunkan aku, ya Allah...aku lalai dalam mengingatiMu...

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah
Ya Allah, baru sedikit nikmat yang Kau beri, aku jadi lalai...
Ya Allah lindungilah diriku
Dari yang menjahati menzhalimiku
Ya Allah Kaulah Maha Segala
Engkaulah pelindung hidup dan matiku
Tupp...tupp...tupp...tupp...al-faqir wal haqirah ilallah...”Allah taala exists without a place”...kuatkan pergantungan kami kepadaMu...dan rasa lagi kerdil bila baca blog ‘pertemuan agung’...
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah
Ya Allah jangan Kau coba aku
Melebihi batas mampu dan sanggupku
Blog, terima kasih sudi dengar...dan hari ni 26hb...selamat hari lahir!!!

1 comment:

Unknown said...

tetiba baru tersedar ni adalah post pertama dalam tahun 2011 masihi...hurm..