Friday, January 4, 2013

Islamic Couple (again and again)

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim

Allahu Allah...
Again and again...
Nothing to say, but actually dalam dada ni terasa sebu...

Nak luahkan yang sebenarnya sangat suka stalk profile sahabiah yang cantik-cantik, comel-comel, berpelajaran sudah melangkah ke alam rumahtangga dengan imamnya.

Islamic couple yang sebenar ialah pasangan suami isteri..couple dengan ikatan perkahwinan...
"Semakin banyak nikmat yang Allah kurniakan, semakin rendah hati kita tanda syukur pada yang Maha Memberi. Haza min fadli Rabbi..."

Mula-mula teruja dengan Shi dan Hakeem. (Dah panjang bercerita dalam entry sebelum ni...)

Nur Shidatul Isma Rosedi dan Muhammad Hakeem...
 And then teruja dengan Kak Auni dan Uzair. Kak Auni ni, masa dia di Malaysia, dia masih seorang yang biasa. Tapi bila dia menjejakkan kaki di bumi orang, dia mendapat tarbiah dan dirinya menjadi semakin mulia dengan perubahannya, Allahu Allah...Allah Maha Kuasa.

Auni Tuan Azmi dan Ahmad Uzair Mazlan...
After that, teruja dengan Munawwarah (adik Bro AO) sebab Muna ni seorang adik yang cute. Kenal masa ABJZ Tour di Dungun dan menjadi semakin rapat sikit antara fasi Dungun time hantar Sakinah fly ke Mesir.

Munawwarah Muhammad Fuad dan Saifullah Suhairi...
 And then sekarang bakal teruja dengan seorang schoolmate and coursemate di Maahad Mahmud. Wedding Izzah 26hb ni. Dia seorang yang pandai dan cute jugak.

Suka tengok mereka yang mempunyai fikrah Islam yang kuat dan bakal melahirkan generasi Islam dan para 'Ulama kerana mereka suami isteri sangat hebat dalam pemikiran, pentarbiahan Islam. Generasi muda yang mampu menggoncangkan dunia dengan melahirkan zuriat mereka. Allahu Allah...

Ya Allah...
Kekalkanlah pasangan-pasangan ini hingga ke jannahMu...
Ya 'Aziz...
Lahirkan zuriat bagi mereka yang penyejuk di mata dan penawar di hati...

Ada lagu pengantin Mabrouk Ramya Yach...bestttt...terasa seperti di Tanah Arab...

No comments: