Wednesday, March 20, 2013

...impian impian impian...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Allah Allah Allah...

One of my aims, my target or my 'angan-angan' dah termakbul...tapi belum sepenuhnya.

Tapi ada baaaaanyakkkkk lagi impian yang tak tercapai. Why i must wrote all this here? sebab nak menulis, nak write jugak impian tu, sebab katanya dengan menulis impian kita, kita akan cuba capaikan. So Zanariah, mula lakarkan sekarang impian anda!!!

1) Nak dapatkan lesen P sebelum bulan 5 ni. Lesen L dah dalam genggaman, hehehe...(poyo je kan nak bagitau)...


poyo jugak nak tunjuk. AAK???dan sebenarnya idola utk bawak kereta ni ialah Kak Sarah, Kak Aisyah, Kak Fatimah dan Bro AO. Kenapa diorang? Entah jugak...hahaha...sebenarnya suka tengok diorang drive. Kak Sarah, Kak Fatimah dan Kak Aisyah, walaupun diorang perempuan, diorang bawak kereta, sangatlah berhemah dan cekap dan stylo dan the bomb. Not the typical driving women....hahaha...boleh lagu tu?

2) Bila dah ada lesen, nak la pulak ada kereta. Hahaha...dan bila ada impian ni, nak kena bagitau detail kereta apa nak kan...yang pasti, buat permulaan, teringin la nak pakai kereta proton or perodua, hahaha...sebab ada jugak impian nak pakai kereta luar, tapi hold dulu la...Target hujung tahun ni, lagi detail sebelum bulan 12.

Suka kereta persona sebenarnya. Tapi orang kampung dah ramai pakai kereta ni, so kena ada 2nd choice. 2nd choice nya adalah kereta kat bawah ni.


3) Bila dah kereta, nak pulak ada rumah sendiri. Tapi rumah ni, bercadang nak beli area Alor Setar Kedah, umi dan abah boleh duduk sekali. Nak bagi diorang duduk la yang sebenarnya. Asal tak beli area Selangor? Senang je jawapan, entah...hahahaha...Target rumah ni, tak tau la nak kata...(boleh ka lagu tu?)

4) Bila dah ada rumah, jeng jeng jeng. Nak ada anak.

Tapi sebenarnya, sebelum memiliki rumah tu, dah nak ada anak pun, tak kisah sebenarnya. Impian nak ada anak dan rumah tu, lebih kurang bila dah sampai masa. Boleh ea? Entah...hahaha...

Dan ni impian yang besar-besar la sebenarnya. Yang kecik-kecik, banyak ja.

Ya Allah, semoga Kau makbul dan redha dengan impianku. Semoga apa yang aku miliki, membuatkan aku bertambah dekat denganMu.

Suka tengok orang yang mempunyai harta seperti kereta dan rumah, diorang jalankan harta diorang di jalan Allah. Contoh kereta, diorang gunakan untuk berdakwah. Tak kedekut untuk bagi kereta diorang digunakan untuk berprogram. Rumah pulak, selalu dijadikan tempat untuk berusrah, berkumpul sahabat-sahabat untuk perbincangan dan perkongsian yang baik. Allahu Allah. Teringin nak jadi macam tu. Teringin teringin teringin.

No comments: