Monday, April 23, 2012

Everything happen has a good reason


Everything happen has a good reason =)

Allah mengizinkan aku lahir daripada benih Mohd Taib Abdullah dan Sakinah Aziz…
Untuk aku mensyukuri nikmat hidup berdikari…
Untuk aku merasakan nilai dilahirkan dari keluarga yang sederhana…

ayah dan ibu...itulah permulaan kami...

Allah mengizinkan aku dengan perantaraan ayahku untuk menaiki bus sedari 7 tahun…
Untuk aku terus berdikari tanpa rasa goyah dan takut ketika dewasa…
Untuk aku berjalan di atas kaki sendiri tanpa bantuan orang lain…
Untuk mengajar aku lebih berani menaiki kenderaan awam…
Dan untuk aku menjaga diri sebagai seorang wanita pabila berhadapan dengan orang yang tak dikenali…



Allah mengizinkan aku memasuki MMAS…
Untuk merasakan kepadaku nikmat bi’ah solehah…
Untuk aku berfikir, ilmu Allah bukan saja di sekolah agama…
Dan hidayah Allah di merata tempat tanpa mengira sesiapa…

Maktab Mahmud Alor Star...PMR05/SPM07
Allah mengizinkan aku memasuki matrikulasi…
Untuk merasakan kepadaku nikmat persahabatan…
Untuk membiasakan diri dengan budaya tempat orang…

Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan 08/09...
Allah mengizinkan aku memasuki universiti…
Untuk mengizinkan aku merasai nikmat susah senang hidup berkampus…
Untuk aku menilai erti kepayahan…


Allah mengizinkan aku memasuki Palapes TLDM…
Untuk aku merasakan nikmat mengejar keredhaanNya…
Untuk aku mensyukuri hidup berikhtilat…
Dan menjadikan sempadan bagi yang tidak baik…

Palapes TLDM Intake 3 2009...

Allah mengizinkan aku terjebak dengan MLM…
Untuk mengizinkan aku mencari duit secara halal…
Untuk menjadikan aku lebih bersyukur dengan kurniaanNya…

Allah mengizinkan aku menghampiri sahabat-sahabat APIS…
Untuk merasakan kepadaku nikmat bi’ah sahabiah talaqiah…

Buat pertama kalinya bertemu sahabat-sahabt APIS pada 2010...
Allah mengizinkan aku menjadi fasilitator ABJZ…
Untuk menunjukkan aku jalan mendekatiNya…
Untuk mengizinkan aku merasakan perjuangan Rasulullah saw…

Kem Remaja SUPER 2011...yg memang super kenangannya...team fasilitator dan trainers ABJZ...

Allah mengizinkan aku bermasalah dengan duit pinjaman…
Untuk aku mensyukuri nikmat kesenangan apabila ditimpa kesusahan…

Allah mengizinkan aku suka membaca novel…
Untuk aku mensyukuri kurniaan bakat kepada setiap hambaNya…
Untuk aku menilai bakat yang ada pada diri…

salah satu koleksi novel yang ada...
Subhanallah…
Walhamdulillah…
Indahnya aturanMu , ya Allah…

No comments: